Jak zaczęłam malować / AKWARELA I TIPY NA POCZĄTEK


Na początku eksperymentowania z nowym rodzajem farb pojawia się dużo problemów i dylematów. Jakie farby wybrać, pędzle, podłoże do malowania i od czego zacząć?


Ja swoją przygodę z malowaniem rozpoczęłam z akwarelami. Z perspektywy czasu muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem jak mi szło, ponieważ jest to najtrudniejsza metoda, którą jak do dotąd malowałam. Akwarela to wodne farby w kostkach (ja takie mam), dzięki którym można uzyskać delikatne pastelowe kolory i uwiecznić na papierze ulotne chwile. Ta metoda charakteryzuje się tym, że potrzeba do niej dużo wody. Warstwy często długo schną i trzeba uzbroić się w cierpliwość. Jeśli popełnimy jakiś błąd nie można go zamalować, dlatego każdy ruch musi być przemyślany.





*Kiedyś jak malowałam akwarelową Fridę, zostawiłam farby na biurku i wyszłam na chwile z pokoju. Jak wróciłam zobaczyłam jak mój kot maszeruje łapaki umoczonymi w farbie po moim obrazie. Na papierze zostały kotka łapki, których nie mogłam zmyć i taki obraz pojechał do mojej przyjaciółki.*


Pomimo trudności i tak je uwielbiam. Można dzięki nim uzyskać niesamowite efekty, przez nakładanie na siebie kolejnych warstw. 


LISTA NIEZBĘDNYCH RZECZY
 Na początek wystarczy zaopatrzyć się w kilka kolorów. Pamiętaj nie musisz mieć odrazu wszystkiego. Polecam stronę, z której zawsze kupuję SZAL-ART znajdziesz tam niemal wszystko.

Farba akwarelowa rosyjskiej firmy St. Petersburg - Nevskaya Palitra. "BIAŁE NOCE" w kostce, każda pakowana osobno. Dla mnie sprawdziły się kolory: cadmium yellow, cadmium orange, scarlet, english red, ruby, quinacridone Lilac, turquise blue, blue, green light, prussian blue, umber, burnt umber

Biała farba akwarelowa "van gogh", dodaję jej by uzyskać mleczny kolor. 

• 2/3 pędzle z naturalnego włosia - są bardziej delikatne i nie zostawiają ślady włosów. Ja używam firmy kolibri, renesans 
• Pudełko na akwarele
• Paletka do mieszania albo pokrywka od pudełka na farbki 
 • papier 300gr do akwareli / bloki np. blok Gamma watercolour 10 arkszy 300g
 płaska powierzchnia, na której będziesz malować

INSPIRACJE 
Samodzielna nauka opiera się na obserwacji innych. Często chcemy kogoś naśladować, by uzyskać taki sam efekt - nie ma nic w tym złego. Dlatego warto znaleźć w internecie kilka osób, których prace nam się podobają i podpatrzeć jak oni posługują się pędzlem, w jaki sposób mieszają kolory i jakich akcesoriów używają.  Można się od nich dużo nauczyć! Oto kilka prac osób z mojej listy akwarelowych inspiracji:




Więcej moich prac na isnatagramie @wiwuart 


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy i przydatny post��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę w takim razie!

      Usuń

Copyright © 2014 WIWUART , Blogger