Pierwsze podejście do farb AKRYLOWYCH

Wszystko co chciałabym wiedzieć na początek pracy z akrylem!!

Pamiętam jak pierwszy raz miałam namalować martwą naturę na formacie A4 akrylami. Nakładałam za grube warstwy, farby mi się fatalnie mieszały i efekt końcowy w ogóle nie przypominał przedmiotu, który stał przede mną. Bardzo zniechęciło mnie to do dalszych prób. Akryle są gęste i kryjące. Wysychają w kilka minut i trzeba zawsze mieć przy sobie słoik z wodą, w którym moczy się pędzle by nie zaschnęła na nich farba. Jeśli zaschnie, pędzle są do wyrzucenia. Z malowaniem jest tak, że trzeba dużo ćwiczyć by w końcu załapać o co chodzi. 




KOŁO BARW 

Koło barw służy do objaśnienia w jaki sposób mieszać ze sobą barwy (CZERWIEŃ, ŻÓŁĆ, NIEBIESKI) by uzyskać interesujący nas kolor. Dzięki kole również zrozumiemy jak "ocieplić" lub "ozimnić" kolor. Jest to ważny etap przy nauce malowania. 

CO BĘDZIE POTRZEBNE? 


• Farba akrylowa renesans 200ml Co do kolorów, to jest to kwestia indywidualna w zależności od tego co chce się namalować. Obowiązkowy zestaw to kolory podstawowe: biel, czerwień żółć, ultramarine blue

• pędzle - renesans w różnych rozmiarach oraz płaskie szerokie

• Podłoże :

*tektura introligatorska
* papier zagruntowany grubszy 250g
* podobrazie
* panel/tablica malarska  malarska 

Sztaluga - regulowana wysokość, do sztalugi deska sklejka, najlepiej 70x100 do kupienia w Leroy Merlin

Akcesoria - klamry, grunt, ewentualnie biała farba,  słoik, kawałek tektury do mieszania farb,  czyli paleta diy



TIMELAPSE




SZKIC I EFEKT KOŃCOWY 



INSPIRACJE
Gdy zaczęłam malować postanowiłam stworzyć swój artystyczny instagram, który jest jednocześnia moim portfolio i przeglądem prac. Jest to konto na którym obserwuję tylko osoby, które mnie inspirują, bądź innych artystów. Tam też szukam inspiracji i zdobywam nową wiedzę. Oto kilka artystów, których prace akrylowe są dla mnie dużą dawką inspiracji: 


1 komentarz:

  1. Bardzo fajnie napisane. Przydatne dla początkujących malarzy��❤

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 WIWUART , Blogger