Inspiracje & Natchnienia

Każdy z nas inaczej patrzy na świat, na różne rzeczy zwraca uwagę i w indywidualny sposób interpretuje rzeczywistość. Gdyby ktoś zapytał co mnie inspiruje odpowiedziałabym w odpowiedniej kolejności: ludzie, fotografie/obrazy/sztuka innych artystów oraz miejsca.

Po pierwsze w moim życiu bardzo dużą rolę odgrywają ludzie. Począwszy od mojej rodziny, chłopaka, przyjaciół, blogerach/influencerch, a skończywszy na autorytetach których twórczość poznałam poprzez książki, filmy i internet. Obserwuję ludzi, (dziwnie nazywać, że "obserwuję" czyjeś życie) którzy żyją w zgodzie z naszą planetą, a ich lifestyle w wielu aspektach mnie inspiruje i skłania do tego by podążać podobną ścieżką. Doceniam w ludziach to, że mają coś ciekawego do powiedzenia i chcą podzielić się swoją wiedzą, przemyśleniami, stylem życia i talentem z innymi. Takie osóbki znajduję przeglądając youtube, instagram, a przede wszystkim czytając ksiąski/artykuły i słuchając podcastów - to ostatnie chyba lubię najbardziej. Z podcastów dowiedziałam się wiele przydatnych informacji dotyczących ekologii, zdrowego odżywiania i designu a przy okazji wypełniłam pożytecznie czas jadąc samochodem do pracy czy malując. Pozytywni ludzie, adorujący i celebrujący codzienność są jak zastrzyk dobrej energii. Motywują mnie by robić, a nie tylko marzyć, świadomie żyć, w zgodzie ze sobą i światem. Podziwiam osoby, które są inne niż wszyscy.  Nie wpisują się w żadne ramy, nie analizują tego kim są i do czego zmierzają, tylko są sobą.

Podcasty  Owsiana Karolina Sobańska ✱ Muda Talks 
Youtube  ✳︎ Sailing La Vagabonde  ✳︎ Bonny Rebecca ✳︎ Globstory 
Instagram Areta  elayna.carausu  meagan_moon 
...i wiele innych

Hannah Weiland i jej marka Shrimps


Te wszystkie rzeczy inspirują mnie duchowo i nadają cel w życiu - by ciągle nabywać nową widzę i samorealizować się.  Natomiast inspiracje, które mają wpływ na moją wizualną twórczość artystyczną na pewno odnajduję w muzeach, przeglądając archiwa żyjących lub nieżyjących dziś artystów, a także w social mediach (pinterscie, tumbrlrze i instagramie). Algorytm na pintereście potrafi mnie czasem nieźle zaskoczyć i pokazać naprawdę dobre fotografie i grafiki, lecz nie zawsze tak jest. Dobra rada: nie szukaj inspiracji, one znajdą ciebie. Interesują mnie historie artystów, które miały wpływ na ich często drastyczną twórczość, jak np. przez przebyte choroby. Chcę "wchodzić w ich głowy" i spróbować dostrzec to w czym oni widzili wyjątkowość. W sztuce pociąga mnie afirmacja ciała, nagość i eksponowanie jej - jako coś naturalnie pięknego, brak cenzury i kontrowersja. W końcu tacy wszyscy się urodziliśmy - równi i wyjątkowi. Sztuka to dla mnie również fotografia - dobre zdjęcia niosą ze sobą emocje, klimat i delikatność ulotnych chwil. Fotografie  umieszczone w magazynach papierowych często wycinam i chowam do mojego kolażowego zbioru inspiracji. Gdy zobaczę pewne zdjęcie, po prostu wiem, że "to jest TO!" i że właśnie "TO coś" mnie zaintrygowało do stworzenia czegoś wyjątkowego. Najbardziej uwielbiam malować portrety. Odwzorowanie kolorów twarzy jest dla mnie największym wyzwaniem i sprawia ogromną przyjemność PS. moim guru od malarstwa jest Jacek Malczewski. 

Artystka Honey Forestier 

Kalula  tatuatorka z Australii


Następnym punktem na mojej liście natchnień są miejsca, w których przebywam. Mam na myśli te wykreowane przez człowieka jak restauracje, kawiarnie, miasta itd., jak i stworzone przez naturę - krajobrazy, faunę i florę. Najważniejszy jest dla mnie klimat danego miejsca i powód dla którego mnie urzekło; czasem są to piękne cieszące oko dekoracje i rośliny, zapach, gościnność, dobre jedzenie, a czasem ideologia ludzi, którzy prowadzą dane miejsce. Mam na myśli miejsca, w których siadam i odrazu napełnia mnie dobra energia, by zraz coś namalować lub porobić kreatywne rzeczy, jak np mój pokój :)


Generally worn, vintage shop prowadzony przez Sarah Hood

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 WIWUART , Blogger